Hier liegt nahezu ein ganzes Kilogramm verborgen.

Zahnräder,gedacht den Ohren zu schmeicheln,zu übertünchen den wahren Klang des Motors.

Zahnräder die im Grunde zu nichts wirklich zu gebrauchen sind,die darüberhinaus durch die Entfernung auch noch Arbeit verursachen,ein Mysterium,welches wohl nur Eingeweihte verstehen.

                                   Verspannungszahnräder.jpg (52858 Byte)

 

 

 

 

                                                                Vielen Dank für ihre Geduld

 

 

                          

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

These sprocket stays you have got on every camshaft,at the bottom,of each cam                     new camsprockets side.jpg (37204 Byte)
drive,and on the primary Sprocket.Camshafts - and primary sprocket Stays are very easy to remove,if you've got the mechanical skills for ex. to change brake Pads you're able to remove them.Each stay is supplied with 3 springs therefor the pockets you see on the detail Pics,also some washers and "Safety rings ?" .Removing the Camdrive stays is not that easy,you've to cut them in 2 halfs ,before you can remove them,as you see on the Pics.
Concerning the durability:don't waste a second thought on it,my RC30 Engine is running now for 45000 km with that mods,and theres NOT ONE kind of pitting.so-not a zero effect-the effect you realise at accelaration.

 

 

 

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